Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/c/1/c1a324d9-a45a-4c52-93cf-939a8bbb2a39/kafelampy.sk/sub/blog/wp-includes/post-template.php on line 284

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/c/1/c1a324d9-a45a-4c52-93cf-939a8bbb2a39/kafelampy.sk/sub/blog/wp-includes/post-template.php on line 284

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/c/1/c1a324d9-a45a-4c52-93cf-939a8bbb2a39/kafelampy.sk/sub/blog/wp-includes/post-template.php on line 284

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/c/1/c1a324d9-a45a-4c52-93cf-939a8bbb2a39/kafelampy.sk/sub/blog/wp-includes/post-template.php on line 284

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /data/c/1/c1a324d9-a45a-4c52-93cf-939a8bbb2a39/kafelampy.sk/sub/blog/wp-includes/post-template.php on line 284
 
Lifestyle Kafé LAMPY

Nie je káva ako káva

Zdá sa, že svetlé kávy sú čoraz žiadanejšie. Tento trend možno pozorovať napríklad v USA či Škandinávii. Každému však takáto káva nemusí vyhovovať, záleží na osobitých preferenciách každého kávičkara. Oplatí sa teda meniť z pohľadu majiteľa kaviarne stále menu?

 

Rozdiel medzi svetlou a tmavo-praženou kávou

Káva sa praží zahrievaním kávových zŕn. Pri zahrievaní sa zohrieva aj voda v nich a mení sa z tekutiny na paru. Tento proces trvá dovtedy, pokým sa kávové zrno nezväčší až tak, že praskne. Tento zvuk je označovaný ako “first crack”. Pri svetlom pražení sa končí proces praženia práve pri tomto zvuku. Naopak, ak pražíme kávu natmavo, pri zahrievaní pokračujeme, až pokým sa druhý raz neozve praskanie – “second crack”.

Chuť svetlo pražených kávových zŕn je jemne ovocná, pretože takéto praženie nechá vyniknúť prírodnú arómu kávových plodov. Čím je teda praženie svetlejšie, tým obsahujú zrná viac kyselín. Preto je pravdou, že takáto káva býva kyslejšia.

 

Kto sa skrýva za ponukou kávy v Kafé LAMPY?

Našou úlohou je prinášať vám neustále nové podnety vo  zo svete a kávy. Preto sme vsadili na dlhoročnú skúsenosť, stabilitu a vyzretosť pražiara Stanislava Cibuľu, ktorý sleduje trendy, ale má už svoj smer a svoje publikom spokojných kávičkárov. S týmto pražiarom spolupracujeme už siedmi rok. Má vlastnú pražiareň, ktorá nesie názov Cipolla Caffé. Bola založená v roku 2011 v Banskej Bystrici. Pražia sa tu odrodové kávy z celého sveta a šikovní ľudia vytvárajú zmesi presne podľa chutí aj tých najnáročnejších zákazníkov.

Stanislava Cibuľu vždy zaujímalo gastro, najmä baristika a práca s kávou. Navštevoval rôzne kurzy v zahraničí – v Českej republike, Taliansku, Grécku a v Rakúsku. Na školeniach sa naučil veľa o príprave espressa a kávových nápojov, praženia a chybách kávových zŕn, o nastavení mlynčeka i samotného kávovaru.

Zúčastňoval sa aj rôznych súťaží, kde sa učil od rôznych svetových majstrov. Medzi jeho najväčšie úspechy patri účasť na svetových majstrovstvách WBC (World Barista Championship) v Tokiu 2007, WBC Londýn 2010 a WLAC (World Latte art Championship) Mastrich 2011. V roku 2012 bol dokonca zvolený za koordinátora SCAE (Speciality Coffee Association) pre Slovenskú republiku.

Práve tieto skutočnosti ho viedli k tomu, aby medzi prvými na Slovensku založil školu baristu. Vedomosti tak odovzdáva ďalej svojim učencom – profesionálnym baristom, ale aj tým, ktorí majú kávičkárstvo ako hobby a chcú sa naučiť niečo nové.

 

Ako zisťovať spätnú väzbu od zákazníkov?

Spôsobov, ako získať spätnú väzbu od zákazníka, je naozaj veľa. My pravidelne organizujeme workshopy o káve a zároveň sa aktívne zapájame do interaktívnej komunikácie s našimi klientmi  a to nielen počas “Dní kávy” 1.októbra.

Odpoveď na otázku, či sa oplatí podliehať trendom, čo sa prípravy kávy týka, by sme zhrnuli nasledovne: Trendy sa menia rýchlo a treba byť pripravení na náročných klientov. Do úvahy treba brať to, ako je prevádzka, kde sa podáva káva, orientovaná, a akých má zákazníkov. Nemala by meniť to, čo funguje a za každú cenu staviť na trendy. Ak sa aj vedenie firmy rozhodne zmeniť smer, akým sa vo svete káv vydá, je dôležité sledovať a počúvať spätnú väzbu svojich vlastných klientov.

Príprava alternatívnych káv však nie je vhodná na každodennú ponuku väčších priestorov kaviarní. Preto sme sa rozhodli, že u nás si nájde každý to svoje. Pripravujeme nový priestor v spodnej časti prevádzky, ktorá bude mať možnosť ponúkať viac alternatívnych káv. Horná časť prevádzky bude naďalej v režime “overenej klasiky” našej vlajkovej lode caffe crema a ako vždy v dennej ponuke dvoch odrodových káv z aktuálneho výberu.